Testy kompetencji dla klasy 3 szkola podstawowa
Dziennik autostopowiczki

Temat: szkoły podstawowe ranking
W news:baadt2$l8r$1@szmaragd.futuro.pl tako rzecze Pedro szukam rankingu szkół podstawowych - chodzi mi o klasy IV-VI, oczywiście tylko warszzawskich a kryterium jest tutaj poziom nauczania; gdzie mozna cos takiego znalesc? Poszukaj zestawienia wyników sprawdzianu (testu kompetencji) na zakończenie klas szóstych. To może Ci dać pewne pojęcie. W sieci jeszcze może nie być, ale kuratorium, czy wydział oświaty w gminie może mieć. Ale to tylko wynik testu, nic Ci nie powie o atmosferze w szkole, bazie sportowej itd.
Źródło: topranking.pl/1788/szkoly,podstawowe,ranking.php



Temat: Testy w szkole ogłupiają dzieci
IV klasiści SP również mają testy Mój synek chodzi do IV klasy Szkoły Podstawowej i co dwa miesiace mają testy kompetencyjne z całości przerobiionego materiału. Ma to na celu opanowanie stresu pod koniec VI klasy i przede wszystkim zrozumienia przeczytanego tekstu. Ale czy jest to potrzebne juz w IV klasie. Rzeczywiście mój synek nie odczuwa strachu, program w polskich szkołach jest przeładowany!!!...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,34567129,34567129,Testy_w_szkole_oglupiaja_dzieci.html


Temat: Jak się uczą dzieci emigrantów
W zeszlym tygodniu odwiedzilam kolezanke w Anglii. Na poczatku roku szkolnego sciagnela swoja corke (12 lat) do siebie. W Polsce dziewczynka chodzilaby teraz do 6 klasy szkoly podstawowej i przygotowywalaby sie do testu kompetencji. W Anglii trafila do szkoly przejsciowej w ktorej ocenili jej mozliwosci, rowniez jezykowe. Nie wyszlo rewelacyjnie. Chodzi teraz do szkoly w ktorej z racji slabej znajomsci jezyka angielskiego nie uczestniczy w wielu zajeciach. Nie ma opiekuna. Szkola nie proponuje bezplatnych zajec w nauce jezyka angielskiego. Dziewczynka wg mnie cofa sie. Kolezanka czyli mama dziewczynki, nic nie robi w tej ... ze traci z nia kontakt. W Polsce dzieckiem zajmowala sie siostra oraz babcia. Wiem, ze szkoly angielskie stwarzaja wiele mozliwosci, tylko trzeba wiedziec, gdzie, co i jak. Moja kolezanka nigdy nie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23,56486087,56486087,Jak_sie_ucza_dzieci_emigrantow.html


Temat: czym sie kierowac przy wyborze szkoly
Mój syn jest w trzeciej klasie szkoły podstawowej. Pisał dwudniowe testy kompetencji, które właśnie miały na celu określenie wyników nauczania początkowego i były raczej sprawdzianem dla nauczycielki niż dla rodziców. Szkoła mojego syna jest mała. W każdym roczniku po jednej lub dwie klasy. Nie ma przy niej gimnazjum. Wszyscy nauczyciele znają wszystkich uczniów i ich opiekunów. Często są organizowane imprezy dla całej szkoły (uczniów, personelu i rodziny). Ja jako rodzic, czuję się w tej szkole bardzo dobrze ;) Stanowczo głosuję za mniejszą szkołą - dziecko jest tam traktowane bardziej indywidualnie i paradoksalnie ma więcej przyjacół. Ważny jest też system wychowawczy stosowany w danej szkole. Akurat "nasza" podstawówka wychowuje dzieci według zasad, które ja sama staram się stosować w domu. Poza tym mniejsza szkoła jest ... mój syn, jest 30km od naszego domu. Tam zajęcia dodatkowe są zaraz po lekcjach i nie muszę dziecka dwa razy wozić. Do "lokalnej" szkoły syn chodzi na Aikido i stamtąd ma...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20150,13452303,13452303,czym_sie_kierowac_przy_wyborze_szkoly.html


Temat: Marian Bednarek cz. II
Wybór klasy, w jakiej chce się uczyć, wynika ( a przynajmniej powinien) z zainteresowań i uzdolnień. Ilość punktów ( oceny ze szkoły podstawowej + test kompetencji), którą musiał zdobyć kandydat do klasy teatralnej (poza dodatkowym egzaminem profilowym) była, podobnie jak dla wszystich przyszłych trójkowiczów, b.wysoka. Przy mojej punktacji mogłam wybierać między ofertami najlepszych wrocławskich liceów. Na marginesie, zdałam testy kwalifikacyjne również do klasy językowej w V LO, ale wybrałam klasę HUMANISTYCZNO - TEATRALNĄ w III LO. Zaznaczam humanistyczno - teatralną, a nie cyrkową!!! Dlatego, że jestem głupią , leniwą cyrkówką ?! A może dlatego , że robię teraz to, co lubię i poświęcam temu b. dużo czasu ? Myślisz, że nasza szkoła byłaby lepsza bez klas "od klocuszków" czy "cyrkowej"? A świat bez humanistów...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,385230,385230,Marian_Bednarek_cz_II.html


Temat: Ranking bydgoskich podstawówek
W Katolickiej Szkole Podstawowej testy kompetencji są "tłuczone" dwa razy w tygodniu po godzinie przez całą szóstą klasę.Jak zatem mają się nie nauczyć ich wypełniania?W przeciętnej podstawówce dzieci ćwiczą testy może dwa trzy razy przed ostateczną próbą. Klasy są nieliczne ,bo więcej dzieci się w nich nie zmieści z przyczyn technicznych.Są małe ciasne ,duszne.Nauczyciele owszem niektórzy bardzo oddani swojej pracy i prezentujący wysoki poziom.Poza tym dzieci w większości( ale nie wszystkie) pochodzą z lepiej sytuowanych rodzin- mają łatwiejszy dostęp do zajęć dodatkowych, książek,itp.Szkoła np. nagradza dzieci dyplomami za osiągniecia w dziedzinach ,które nie sa prowadzone w szkole np.:tenis,szermierka itp.Co do pracy z dyslektykami rodzice dzieci ,których problem ten dotyczy spotykają się z codziennym niezrozumieniem.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,54,38145325,38145325,Ranking_bydgoskich_podstawowek.html


Temat: Do mam ktorych dzieci zdaly juz sprawdzian 6 klas
W tej szkole nie bierze się pod uwagę testu kompetencji: www.lo3.gdynia.pl/informator/rekrutacja_gim.html. Ale co ważne - warto, aby dziecko mogło wykazać się nie tylko udziałem w olimpiadach iświadectwem z czerwonym paskiem (dodatkowe punkty), ale też pracą na rzecz innych. O tym dowiedziałam się dopiero wypełniając kartę podania. W klasie córki najlepsi uczniowe nie zdobyli najwyższej punktacji za test, mimo wypracowania bardzo wysokich średnich. Dla mnie wyniki testów kompetencyjnych nie są aż tak miarodajne, jak właśnie średnia z ocen. Zresztą w gimnazjum przy "Trójce" najważniejsze są punkty za egzaminy językowe, ale słaba średnia z ocen w szkole podstawowej może zaprzepaścić szansę dostania się do tej szkoły.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,54258223,54258223,Do_mam_ktorych_dzieci_zdaly_juz_sprawdzian_6_klas.html


Temat: 36 klas bez lektur obowiązkowych
36 klas bez lektur obowiązkowych Najłątwiej jest ukarać nauczycieli. A tak naprawdę winni to niejakie Syzyfowe Prace i niejakie Kamienie na Szaniec. To ich należy ukarać za to, że są. NIkt o tym nie pomyśłał? A przecież rónie dobrze mogłó trafić na inne lektury. A może wtedy okazałóby się, ze szkól w których je ominięto byłóby 100 albo 200. PO co w ... abonamentów telefonicznych czy polis ubezpieczeniowych, prawda? Przeciez szkołą nie ma nauczyć czegokolwiek tylko zrealizować program. I to dotyczy nie tylko polskiego. Z punktu widzenia CKE i kursatorium to wygląda tak jakby zadaniem szkoły byłó nauczyć rozwiązywać testy. A potem lamenty, ze młódzieć chodiz do tych smych nauczycieli na lekcje prywatne, które wyglądają jak tajne komplety za okupacji. Moja siostrzenica w szkole podstawowej ... konieczne chociażby po to, zby się połąpała o czym mówią w szkole. W dorosłym zyciu nikt nie będzie się pytał maturzysty czy magistra czy zrealizował w szkole program nauczania tylko czy ... się, nauczanie to nie ten sam proces co manipulowana sprzedaż abonamentu telefonicznego i polisy ubezpieczeniowej na życie. A nauka to nie kurs na prawo jazdy zakończony pomyłśnym rozwiązaniem testu. Szkoda, ze biurokraci oświatowi z obawy o swoje ciepłę krzesełka mają to gdzies. W końću ihc samych nikt nie ocenia za kompetencje i wiedzę tylko za lojalność i realizowanie planów. Od tego zależy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,413,78988320,78988320,36_klas_bez_lektur_obowiazkowych.html


Temat: Oświata. Jest ekspertyza o wycinaniu szkół
Przecież to jest chore! Jak można przeprowadzić tak błędną analizę za 30 tys. złotych... Ekonomiści może i powinni analizować, ale sens angażowania się Miasta w ratowanie Stoczni, a nie reorganizować szkoły. ... dziecko! Jeśli w jednej szkole na nauczyciela przypada 9 uczniów a w drugiej 20, to pensja (taka sama) nauczyciela na jedno dziecko ma się jak 1:2, czyli w dużej szkole dwa ... ma sensu porównywania wyników testow sześcioklasistów, jeśli nie było sprawdzianu kompetencji w pierwszej klasie. Szkoła naucza a nie czyni cuda. W małej szkole do egzaminów przystępuje mniej uczniów, wpadka jednego lub dwóch ma większy wpływ na średnią niż w dużej! Poza tym szkoły podstawowe nie wybierają sobie uczniów - uczą wszystkich! 4. Brak informacji o bezpieczeństwie uczniów - statystyka wypadków w szkole, ... obowiązkowych zadań. Może warto pomyśleć o trochę dalszej przyszłości niż tej do najbliższych wyborów. Jeszcze kilka kolejnych zerwanych umów i odszkodowań a zostaną dwie-trzy szkoły z 60 osobowymi klasami, które wykształcą analfabetów mogących co najwyżej sprzątać ulice w Unii. I jeszcze jedna liczba: w budżecie miasta na najbliżesz lata zapisano 92 mln na utrzymanie szkół podstawowych oraz 40 mln na wynagrodzenia Urzędu...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,10411630,10411630,Oswiata_Jest_ekspertyza_o_wycinaniu_szkol.html


Temat: gdzie w warszawie rzetelne badania na dysleksje?
polskiego proponowala, choc bez przekonania, ze mozna mu zrobic testy na dysgrafie, bo bardzo brzydko pisze i mogloby mu to pomoc w tescie. Bylo jednak za malo czasu i sumie to sie ciesze, bo test wypadl mu przeciez dobrze i nikt nie moze powiedziec ze napisal dobrze dlatego ze mial wiecej czasu niz inni, albo ze nie liczono mu bledow. Natomiast teraz ... dysleksje! Badania psychologiczne to podobno potwierdzily, praktycznie wszystko wskazywalo na dysleksje, to ze jest leniwy - dysleksja, na pewno gorzej mu idzie w szkole bo nie moze sie skupic - winna ... wiecej sie przylozy do nauki ma od razu lepsze oceny. Wierze w to, ze moze miec dysgrafie, bo pisze okropnie, chociaz w pierwszych latach szkoly podstawowej pisal bardzo ladnie, mam te...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,39466800,39466800,gdzie_w_warszawie_rzetelne_badania_na_dysleksje_.html


Temat: WTYCZKA.PL-Sprzedam tanio podręczniki
2 klasy gimnazjum - przedmioty matematyczno - przyrodnicze ( wydawnictwo BIMART ) Testy Kompetencji dla uczniów 1 i 2 klasy gimnazjum - przedmioty humanistyczne ( wydawnictwo BIMART ) zestawy testów dla gimnazjum - przedmioty matematyczno - przyrodnicze ( Ewa Wolnica, Joachim Jałowiecki, Sonia Kafel ) Informatyka - podstawowe tematy nie tylko dla gimnazjum ( Grażyna Koba ) Gramatyka co z głowy nie umyka - Anna i Józef Częścikowie Open doors - 3 części z ćwiczeniami Go! for Poland - podręcznik z ćwiczeniami Język polski podręcznik z ćwiczeniami Do Itaki 3 kl gimnazjum ( Tadeusz Garsztka, Zuzanna Grabowska, Gabriela Olszowska ) Spotkania ze sztuką – podręcznik dla gimnazjum ( Anna Ziemba- Michałowska ) Język Francuski Bravo podręcznik z ćwiczeniami szkoła średnia : Chemia dla szkół średnich w zadaniach -( Maria Koszmider ) Fizyka dla uczniów liceów ogólnokształcących ( Krzysztof Chyla ) Fizyka dla szkół ponadgimnazjalnych ( Maria Fiałkowska, Krzysztof Fiałkowski, Barbara Sagnowska ) Barwy epok kultura ... Historia ludzie i epoki klasa 1 ( Krzysztof Polek, Marek Wilczyński ) Histora 2 Dzieje Nowożytne ( Tadeusz Cegielski, Katarzyna Zielińska ) Cywilizacja starożytna podręcznik wersja rozszerzona (Ewa Wipszycka ) Język...
Źródło: topranking.pl/1134/54,wtyczka,pl,sprzedam,tanio,podreczniki.php


Temat: Kara dla holenderskiego statku
Gość portalu: camrut napisał(a): Wzmianka o miesniach byla tylko przykladem. Zreszta ich sila do pewnego stopnia jest uwarunkowana genetycznie. > Genialny przyklad na indolencje tych testow. No bo czy znajomosc jezyka ... jezyka rok, na takich co spedzili nad nim dwa lata i > wiecej( zdobywajac okreslony poziom kompetencji jezykowych weryfikowanych np. > egzaminy ze znajomosci jezyka ) a nastepnie preparuje sie testy odpowiednie > dla poszczegolnych grup(?) czy sadza sie wszystkich razem z native do takiego > samego testu???. Nie. Testy sa takie same dla wszystkich. A autorzy naprawde staraja sie umiescic w nich jak najtrudniejsze wyrazy. Widzialam probki. Ale swoja droga alternatywy tez mi sie nie podobaja. Twierdzi sie, ze testy oparte na znakach graficznych sa neutralne. Ale wedlug mnie one glownie testuja tylko jedna forme inteligencji - wyobraznie przestrzenna. Piszesz, ze do testow inteligencji nie mozna sie przygotowac...w teorii :) W praktyce mozna. Robilam ich dla zabawy wiele. Po pewnym czasie rozpoznaje sie pewne zadania co pozwala na zaoszczedzenie czasu. Czasem jest tak, ze po zakonczeniu testu mozna poznac odpowiedz na pytanie ktore okazalo sie zbyt trudne. Wtedy w nastepnym tescie mozna juz rozwiazac podobne zadanie bo poznalo sie "sposob". Czlowiek przyzwyczaja sie do tych testow, uczy czego ma szukac. Przypuszczam, ze mozna skatalogowac najczesciej uzywane typy zadan i najlepsze, najszybsze sposoby na ich rozwiazywanie. Dotyczy to zarowno testow matematycznych jak i tych "neutralnych" - graficznych. Moze nie zrobi to z przecietnego czlowiekia geniusza, ale kilka punktow IQ mozna zyskac... > > Koniec koncow, moze nieprecyzyjnie ... do tego momentu wszystko jest ok:), ale czesc ponizej wraca do starej bajki z > poczatku naszej dyskusji:): > i intelektualnym. Uff! Dzielisz wlos na czworo albo moje trzy klasy szkoly podstawowej to za malo zeby nauczyc sie jezyka polskiego :) Piszac "na polu intelektualnym" mialam na mysli publicystyke i inne medrkowanie. Tak to sobie wykoncypowalam od slowa "intelektualista". Chodzilo tylko o...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,6670810,6670810,Kara_dla_holenderskiego_statku.html


Temat: Łybacka do kuratorów: Gdzie jest wasz nadzór?
Oświadczenie Instytutu Badań Kompetencji Wyjaśnienie Instytutu Badań Kompetencji w związku z pytaniami dyrektorów szkół dotyczącymi stanowiska Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie organizowania przez prywatne firmy klasówek, sprawdzianów i konkursów w szkołach 1. Rozporządzenie MEN z dnia 13 sierpnia 1999 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego ...... nakłada na dyrektora szkoły obowiązek mierzenia jakości pracy szkoły, między innymi poprzez: „badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów” oraz „diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły”, 2. Cytowane wyżej rozporządzenie nie wskazuje sposobu przeprowadzenia diagnoz i wyboru narzędzi badawczych, 3. Dyrektor szkoły, zgodnie z koncepcją zapisaną w statucie szkoły, może realizować cytowane rozporządzenie MEN na dwa sposoby: korzystając z narzędzi badawczych opracowanych przez swoich nauczycieli w celu określenia poziomu osiągnięć uczniów, korzystając z narzędzi zewnętrznych w celu porównania poziomu osiągnięć swoich uczniów z poziomem piszącej populacji, 4. Instytut Badań Kompetencji przygotowuje narzędzia zewnętrzne do mierzenia jakości pracy szkoły, 5. Instytut jako stowarzyszenie realizuje cele statutowe, między innymi poprzez: „diagnozowanie osiągnięć ponadprzedmiotowych uczniów na każdym etapie kształcenia szkoły podstawowej i gimnazjum.” 6. Udział uczniów w badaniach kompetencji jest oparty na zasadzie dobrowolności i musi wynikać z przekonania rodziców, nauczycieli i dyrektora szkoły o potrzebie diagnozowania osiągnięć uczniów, 7. Materiały przekazywane po przeprowadzonym badaniu kompetencji szkołom są źródłem dodatkowej informacji o mocnych i słabych stronach uczniów, klas, szkoły na tle badanej populacji, 8. W żadnym z dokumentów przekazywanych szkołom biorącym udział w badaniach kompetencji Instytut nie zaleca przekładania wyników uzyskanych przez uczniów na ocenę szkolną czy dokonywania na ich podstawie klasyfikacji, co jest w ... szkolnego powierzył prowadzenie zajęć w określonej klasie z określonego przedmiotu”, 9. Dla uczniów szkół podstawowych Instytut przygotowuje ponadprzedmiotowe testy kompetencji, a dla uczniów gimnazjum humanistyczne i matematyczno-przyrodnicze testy kompetencji – z założenia więc wyniki tych testów nie mogą być przekładane na oceny szkolne.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,427,4228779,4228779,Lybacka_do_kuratorow_Gdzie_jest_wasz_nadzor_.html


Temat: mamy z warszawy pomóżcie bo oszaleję;)
Wydaje mi się, że mylisz skutek z przyczyną.... Powodem tego że wymienione przez Ciebie szkoły pojawiają się jako rekomendowane, nie wynika z tego ze piszące mamy są "nawiedzone", wynika on raczej z faktu, że w obecnym kształcie systemu rekrutacji do gimnazjów (przynajmniej w W-wie) są to te szkoły które rekrutacje mogą prowadzić oficjalnie. Tylko szkoły niepubliczne, a ze szkół publicznych szkoły z odziałami dwujęzycznymi lub prowadzace klasy z innymi uzdolnieniami (sportowe, artystyczne itp)-mogą oficjalnie taką rekrutację prowadzić. Skoro prowadzą rekrutacje, to kryterium przyjęcia to wyniki w nauce (+w przypadku szkół wymagających uzdolnień, test kompetencji tych uzdolnień)-skoro wyniki w nauce decydują o przyjeciu-to przyjmowane są najlepsze dzieci-a skoro chodzą do szkoły dzieci najlepsze to szkoła osiąga bardzo dobre wyniki. No i to jest taka samonakręcająca się spirala. Inne szkoły, czyli tzw gimnazja rejonowe, też jakoś przyjmuja dzieci spoza rejonu, ale jak ? To już jest jakaś magia i tak naprwdę nie wiadomo. W zeszłym roku był chyba taki przypadek że jakaś szkoła tak półoficjalnie wprowadziła jakieś zasady i rodzice zaskarżyli to i cała ta rekrutacja została odwołana, bo szkole publicznej poza wymienionymi przeze mnie jak widać doboru ... A to moim zdaniem jest cholernie nieetyczne i niemoralne. Jeśli ktoś szuka lepszego niż swoje własne gimnazjum, i chce to zrobić oficjalnie to pozostaje mu wzięcie pod uwagę tych samych szkół ... !!! co by to było gdyby taką segregację poziomów szkół wprowadzić u nas ??? chyba Ministra Edukacji zjedzono by na surowo...), i to nauczyciel ze szkoły podstawowej rekomenduje (a w praktyce wyznacza, bo bez rekomendacji trudno aspirować na wyższy poziom) do jakiego poziomu szkoły dziecko powinno aspirować. U nas też coś takiego zachodzi, tylko to rodzice są tymi "rekomendującymi" i to oni ... De facto między tymi "wybierającymi sobie uczniów" szkołami a pozostałymi powstaje jakaś niebotyczna przepaść, pogłębiająca się z roku na rok. (i tak dobrze ze choć trochę tych "lepszych" szkół jest, bo ... to że system jest demokratyczny i przeznaczony dla wszystkich !!!! liceow, i to na takich samych jasnych i klarownych zsadach (zdajsie ze tylko klasa eksper ze Staszica ma inne reguły)-powoduje to ... jest wedlug mnie uczciwe i dobre dla wszystkich. Moim zdaniem dobra szkoła jest dla dziecka wtedy jeśli odpowiada dziecka poziomowi, możliwościom, aspiracjom. Tylko jeśli rekrutacja bedzie powszechna to bedzie można dobierać szkołe do swojego poziomu. Niestety dopoki rekrutacja do gimnazjów nie będzie powszechna, i dopóki tylko promil gimnazjów będzie taką rekrutacje prowadzić to raczej tego rozziewu między tymi topowymi gimnazjami a resztą...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,427,84824215,84824215,mamy_z_warszawy_pomozcie_bo_oszaleje_.html




© Dziennik autostopowiczki design by e-nordstrom