´╗┐
Testy kompetencji dla klasy 3 szkola podstawowa
Dziennik autostopowiczki

Temat: szkoły podstawowe ranking
W news:baadt2$l8r$1@szmaragd.futuro.pl tako rzecze Pedro szukam rankingu szk├│┼é podstawowych - chodzi mi o klasy IV-VI, oczywi┼Ťcie tylko warszzawskich a kryterium jest tutaj poziom nauczania; gdzie mozna cos takiego znalesc? Poszukaj zestawienia wynik├│w sprawdzianu (testu kompetencji) na zako┼äczenie klas sz├│stych. To mo┼╝e Ci da─ç pewne poj─Öcie. W sieci jeszcze mo┼╝e nie by─ç, ale kuratorium, czy wydzia┼é o┼Ťwiaty w gminie mo┼╝e mie─ç. Ale to tylko wynik testu, nic Ci nie powie o atmosferze w szkole, bazie sportowej itd.
Źródło: topranking.pl/1788/szkoly,podstawowe,ranking.php



Temat: Testy w szkole og┼éupiaj─ů dzieci
IV klasi┼Ťci SP r├│wnie┼╝ maj─ů testy M├│j synek chodzi do IV klasy Szko┼éy Podstawowej i co dwa miesiace maj─ů testy kompetencyjne z ca┼éo┼Ťci przerobiionego materia┼éu. Ma to na celu opanowanie stresu pod koniec VI klasy i przede wszystkim zrozumienia przeczytanego tekstu. Ale czy jest to potrzebne juz w IV klasie. Rzeczywi┼Ťcie m├│j synek nie odczuwa strachu, program w polskich szko┼éach jest prze┼éadowany!!!...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,34567129,34567129,Testy_w_szkole_oglupiaja_dzieci.html


Temat: Jak si─Ö ucz─ů dzieci emigrant├│w
W zeszlym tygodniu odwiedzilam kolezanke w Anglii. Na poczatku roku szkolnego sciagnela swoja corke (12 lat) do siebie. W Polsce dziewczynka chodzilaby teraz do 6 klasy szkoly podstawowej i przygotowywalaby sie do testu kompetencji. W Anglii trafila do szkoly przejsciowej w ktorej ocenili jej mozliwosci, rowniez jezykowe. Nie wyszlo rewelacyjnie. Chodzi teraz do szkoly w ktorej z racji slabej znajomsci jezyka angielskiego nie uczestniczy w wielu zajeciach. Nie ma opiekuna. Szkola nie proponuje bezplatnych zajec w nauce jezyka angielskiego. Dziewczynka wg mnie cofa sie. Kolezanka czyli mama dziewczynki, nic nie robi w tej ... ze traci z nia kontakt. W Polsce dzieckiem zajmowala sie siostra oraz babcia. Wiem, ze szkoly angielskie stwarzaja wiele mozliwosci, tylko trzeba wiedziec, gdzie, co i jak. Moja kolezanka nigdy nie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23,56486087,56486087,Jak_sie_ucza_dzieci_emigrantow.html


Temat: czym sie kierowac przy wyborze szkoly
M├│j syn jest w trzeciej klasie szko┼éy podstawowej. Pisa┼é dwudniowe testy kompetencji, kt├│re w┼éa┼Ťnie mia┼éy na celu okre┼Ťlenie wynik├│w nauczania pocz─ůtkowego i by┼éy raczej sprawdzianem dla nauczycielki ni┼╝ dla rodzic├│w. Szko┼éa mojego syna jest ma┼éa. W ka┼╝dym roczniku po jednej lub dwie klasy. Nie ma przy niej gimnazjum. Wszyscy nauczyciele znaj─ů wszystkich uczni├│w i ich opiekun├│w. Cz─Östo s─ů organizowane imprezy dla ca┼éej szko┼éy (uczni├│w, personelu i rodziny). Ja jako rodzic, czuj─Ö si─Ö w tej szkole bardzo dobrze ;) Stanowczo g┼éosuj─Ö za mniejsz─ů szko┼é─ů - dziecko jest tam traktowane bardziej indywidualnie i paradoksalnie ma wi─Öcej przyjac├│┼é. Wa┼╝ny jest te┼╝ system wychowawczy stosowany w danej szkole. Akurat "nasza" podstaw├│wka wychowuje dzieci wed┼éug zasad, kt├│re ja sama staram si─Ö stosowa─ç w domu. Poza tym mniejsza szko┼éa jest ... m├│j syn, jest 30km od naszego domu. Tam zaj─Öcia dodatkowe s─ů zaraz po lekcjach i nie musz─Ö dziecka dwa razy wozi─ç. Do "lokalnej" szko┼éy syn chodzi na Aikido i stamt─ůd ma...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20150,13452303,13452303,czym_sie_kierowac_przy_wyborze_szkoly.html


Temat: Marian Bednarek cz. II
Wyb├│r klasy, w jakiej chce si─Ö uczy─ç, wynika ( a przynajmniej powinien) z zainteresowa┼ä i uzdolnie┼ä. Ilo┼Ť─ç punkt├│w ( oceny ze szko┼éy podstawowej + test kompetencji), kt├│r─ů musia┼é zdoby─ç kandydat do klasy teatralnej (poza dodatkowym egzaminem profilowym) by┼éa, podobnie jak dla wszystich przysz┼éych tr├│jkowicz├│w, b.wysoka. Przy mojej punktacji mog┼éam wybiera─ç mi─Ödzy ofertami najlepszych wroc┼éawskich lice├│w. Na marginesie, zda┼éam testy kwalifikacyjne r├│wnie┼╝ do klasy j─Özykowej w V LO, ale wybra┼éam klas─Ö HUMANISTYCZNO - TEATRALN─ä w III LO. Zaznaczam humanistyczno - teatraln─ů, a nie cyrkow─ů!!! Dlatego, ┼╝e jestem g┼éupi─ů , leniw─ů cyrk├│wk─ů ?! A mo┼╝e dlatego , ┼╝e robi─Ö teraz to, co lubi─Ö i po┼Ťwi─Öcam temu b. du┼╝o czasu ? My┼Ťlisz, ┼╝e nasza szko┼éa by┼éaby lepsza bez klas "od klocuszk├│w" czy "cyrkowej"? A ┼Ťwiat bez humanist├│w...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,385230,385230,Marian_Bednarek_cz_II.html


Temat: Ranking bydgoskich podstaw├│wek
W Katolickiej Szkole Podstawowej testy kompetencji s─ů "t┼éuczone" dwa razy w tygodniu po godzinie przez ca┼é─ů sz├│st─ů klas─Ö.Jak zatem maj─ů si─Ö nie nauczy─ç ich wype┼éniania?W przeci─Ötnej podstaw├│wce dzieci ─çwicz─ů testy mo┼╝e dwa trzy razy przed ostateczn─ů pr├│b─ů. Klasy s─ů nieliczne ,bo wi─Öcej dzieci si─Ö w nich nie zmie┼Ťci z przyczyn technicznych.S─ů ma┼ée ciasne ,duszne.Nauczyciele owszem niekt├│rzy bardzo oddani swojej pracy i prezentuj─ůcy wysoki poziom.Poza tym dzieci w wi─Ökszo┼Ťci( ale nie wszystkie) pochodz─ů z lepiej sytuowanych rodzin- maj─ů ┼éatwiejszy dost─Öp do zaj─Ö─ç dodatkowych, ksi─ů┼╝ek,itp.Szko┼éa np. nagradza dzieci dyplomami za osi─ůgniecia w dziedzinach ,kt├│re nie sa prowadzone w szkole np.:tenis,szermierka itp.Co do pracy z dyslektykami rodzice dzieci ,kt├│rych problem ten dotyczy spotykaj─ů si─Ö z codziennym niezrozumieniem.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,54,38145325,38145325,Ranking_bydgoskich_podstawowek.html


Temat: Do mam ktorych dzieci zdaly juz sprawdzian 6 klas
W tej szkole nie bierze si─Ö pod uwag─Ö testu kompetencji: www.lo3.gdynia.pl/informator/rekrutacja_gim.html. Ale co wa┼╝ne - warto, aby dziecko mog┼éo wykaza─ç si─Ö nie tylko udzia┼éem w olimpiadach i┼Ťwiadectwem z czerwonym paskiem (dodatkowe punkty), ale te┼╝ prac─ů na rzecz innych. O tym dowiedzia┼éam si─Ö dopiero wype┼éniaj─ůc kart─Ö podania. W klasie c├│rki najlepsi uczniowe nie zdobyli najwy┼╝szej punktacji za test, mimo wypracowania bardzo wysokich ┼Ťrednich. Dla mnie wyniki test├│w kompetencyjnych nie s─ů a┼╝ tak miarodajne, jak w┼éa┼Ťnie ┼Ťrednia z ocen. Zreszt─ů w gimnazjum przy "Tr├│jce" najwa┼╝niejsze s─ů punkty za egzaminy j─Özykowe, ale s┼éaba ┼Ťrednia z ocen w szkole podstawowej mo┼╝e zaprzepa┼Ťci─ç szans─Ö dostania si─Ö do tej szko┼éy.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,54258223,54258223,Do_mam_ktorych_dzieci_zdaly_juz_sprawdzian_6_klas.html


Temat: 36 klas bez lektur obowi─ůzkowych
36 klas bez lektur obowi─ůzkowych Naj┼é─ůtwiej jest ukara─ç nauczycieli. A tak naprawd─Ö winni to niejakie Syzyfowe Prace i niejakie Kamienie na Szaniec. To ich nale┼╝y ukara─ç za to, ┼╝e s─ů. NIkt o tym nie pomy┼Ť┼éa┼é? A przecie┼╝ r├│nie dobrze mog┼é├│ trafi─ç na inne lektury. A mo┼╝e wtedy okaza┼é├│by si─Ö, ze szk├│l w kt├│rych je omini─Öto by┼é├│by 100 albo 200. PO co w ... abonament├│w telefonicznych czy polis ubezpieczeniowych, prawda? Przeciez szko┼é─ů nie ma nauczy─ç czegokolwiek tylko zrealizowa─ç program. I to dotyczy nie tylko polskiego. Z punktu widzenia CKE i kursatorium to wygl─ůda tak jakby zadaniem szko┼éy by┼é├│ nauczy─ç rozwi─ůzywa─ç testy. A potem lamenty, ze m┼é├│dzie─ç chodiz do tych smych nauczycieli na lekcje prywatne, kt├│re wygl─ůdaj─ů jak tajne komplety za okupacji. Moja siostrzenica w szkole podstawowej ... konieczne chocia┼╝by po to, zby si─Ö po┼é─ůpa┼éa o czym m├│wi─ů w szkole. W doros┼éym zyciu nikt nie b─Ödzie si─Ö pyta┼é maturzysty czy magistra czy zrealizowa┼é w szkole program nauczania tylko czy ... si─Ö, nauczanie to nie ten sam proces co manipulowana sprzeda┼╝ abonamentu telefonicznego i polisy ubezpieczeniowej na ┼╝ycie. A nauka to nie kurs na prawo jazdy zako┼äczony pomy┼é┼Ťnym rozwi─ůzaniem testu. Szkoda, ze biurokraci o┼Ťwiatowi z obawy o swoje ciep┼é─Ö krzese┼éka maj─ů to gdzies. W ko┼ä─çu ihc samych nikt nie ocenia za kompetencje i wiedz─Ö tylko za lojalno┼Ť─ç i realizowanie plan├│w. Od tego zale┼╝y...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,413,78988320,78988320,36_klas_bez_lektur_obowiazkowych.html


Temat: O┼Ťwiata. Jest ekspertyza o wycinaniu szk├│┼é
Przecie┼╝ to jest chore! Jak mo┼╝na przeprowadzi─ç tak b┼é─Ödn─ů analiz─Ö za 30 tys. z┼éotych... Ekonomi┼Ťci mo┼╝e i powinni analizowa─ç, ale sens anga┼╝owania si─Ö Miasta w ratowanie Stoczni, a nie reorganizowa─ç szko┼éy. ... dziecko! Je┼Ťli w jednej szkole na nauczyciela przypada 9 uczni├│w a w drugiej 20, to pensja (taka sama) nauczyciela na jedno dziecko ma si─Ö jak 1:2, czyli w du┼╝ej szkole dwa ... ma sensu por├│wnywania wynik├│w testow sze┼Ťcioklasist├│w, je┼Ťli nie by┼éo sprawdzianu kompetencji w pierwszej klasie. Szko┼éa naucza a nie czyni cuda. W ma┼éej szkole do egzamin├│w przyst─Öpuje mniej uczni├│w, wpadka jednego lub dw├│ch ma wi─Ökszy wp┼éyw na ┼Ťredni─ů ni┼╝ w du┼╝ej! Poza tym szko┼éy podstawowe nie wybieraj─ů sobie uczni├│w - ucz─ů wszystkich! 4. Brak informacji o bezpiecze┼ästwie uczni├│w - statystyka wypadk├│w w szkole, ... obowi─ůzkowych zada┼ä. Mo┼╝e warto pomy┼Ťle─ç o troch─Ö dalszej przysz┼éo┼Ťci ni┼╝ tej do najbli┼╝szych wybor├│w. Jeszcze kilka kolejnych zerwanych um├│w i odszkodowa┼ä a zostan─ů dwie-trzy szko┼éy z 60 osobowymi klasami, kt├│re wykszta┼éc─ů analfabet├│w mog─ůcych co najwy┼╝ej sprz─ůta─ç ulice w Unii. I jeszcze jedna liczba: w bud┼╝ecie miasta na najbli┼╝esz lata zapisano 92 mln na utrzymanie szk├│┼é podstawowych oraz 40 mln na wynagrodzenia Urz─Ödu...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,10411630,10411630,Oswiata_Jest_ekspertyza_o_wycinaniu_szkol.html


Temat: gdzie w warszawie rzetelne badania na dysleksje?
polskiego proponowala, choc bez przekonania, ze mozna mu zrobic testy na dysgrafie, bo bardzo brzydko pisze i mogloby mu to pomoc w tescie. Bylo jednak za malo czasu i sumie to sie ciesze, bo test wypadl mu przeciez dobrze i nikt nie moze powiedziec ze napisal dobrze dlatego ze mial wiecej czasu niz inni, albo ze nie liczono mu bledow. Natomiast teraz ... dysleksje! Badania psychologiczne to podobno potwierdzily, praktycznie wszystko wskazywalo na dysleksje, to ze jest leniwy - dysleksja, na pewno gorzej mu idzie w szkole bo nie moze sie skupic - winna ... wiecej sie przylozy do nauki ma od razu lepsze oceny. Wierze w to, ze moze miec dysgrafie, bo pisze okropnie, chociaz w pierwszych latach szkoly podstawowej pisal bardzo ladnie, mam te...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,39466800,39466800,gdzie_w_warszawie_rzetelne_badania_na_dysleksje_.html


Temat: WTYCZKA.PL-Sprzedam tanio podr─Öczniki
2 klasy gimnazjum - przedmioty matematyczno - przyrodnicze ( wydawnictwo BIMART ) Testy Kompetencji dla uczni├│w 1 i 2 klasy gimnazjum - przedmioty humanistyczne ( wydawnictwo BIMART ) zestawy test├│w dla gimnazjum - przedmioty matematyczno - przyrodnicze ( Ewa Wolnica, Joachim Ja┼éowiecki, Sonia Kafel ) Informatyka - podstawowe tematy nie tylko dla gimnazjum ( Gra┼╝yna Koba ) Gramatyka co z g┼éowy nie umyka - Anna i J├│zef Cz─Ö┼Ťcikowie Open doors - 3 cz─Ö┼Ťci z ─çwiczeniami Go! for Poland - podr─Öcznik z ─çwiczeniami J─Özyk polski podr─Öcznik z ─çwiczeniami Do Itaki 3 kl gimnazjum ( Tadeusz Garsztka, Zuzanna Grabowska, Gabriela Olszowska ) Spotkania ze sztuk─ů – podr─Öcznik dla gimnazjum ( Anna Ziemba- Micha┼éowska ) J─Özyk Francuski Bravo podr─Öcznik z ─çwiczeniami szko┼éa ┼Ťrednia : Chemia dla szk├│┼é ┼Ťrednich w zadaniach -( Maria Koszmider ) Fizyka dla uczni├│w lice├│w og├│lnokszta┼éc─ůcych ( Krzysztof Chyla ) Fizyka dla szk├│┼é ponadgimnazjalnych ( Maria Fia┼ékowska, Krzysztof Fia┼ékowski, Barbara Sagnowska ) Barwy epok kultura ... Historia ludzie i epoki klasa 1 ( Krzysztof Polek, Marek Wilczy┼äski ) Histora 2 Dzieje Nowo┼╝ytne ( Tadeusz Cegielski, Katarzyna Zieli┼äska ) Cywilizacja staro┼╝ytna podr─Öcznik wersja rozszerzona (Ewa Wipszycka ) J─Özyk...
Źródło: topranking.pl/1134/54,wtyczka,pl,sprzedam,tanio,podreczniki.php


Temat: Kara dla holenderskiego statku
Go┼Ť─ç portalu: camrut napisa┼é(a): Wzmianka o miesniach byla tylko przykladem. Zreszta ich sila do pewnego stopnia jest uwarunkowana genetycznie. > Genialny przyklad na indolencje tych testow. No bo czy znajomosc jezyka ... jezyka rok, na takich co spedzili nad nim dwa lata i > wiecej( zdobywajac okreslony poziom kompetencji jezykowych weryfikowanych np. > egzaminy ze znajomosci jezyka ) a nastepnie preparuje sie testy odpowiednie > dla poszczegolnych grup(?) czy sadza sie wszystkich razem z native do takiego > samego testu???. Nie. Testy sa takie same dla wszystkich. A autorzy naprawde staraja sie umiescic w nich jak najtrudniejsze wyrazy. Widzialam probki. Ale swoja droga alternatywy tez mi sie nie podobaja. Twierdzi sie, ze testy oparte na znakach graficznych sa neutralne. Ale wedlug mnie one glownie testuja tylko jedna forme inteligencji - wyobraznie przestrzenna. Piszesz, ze do testow inteligencji nie mozna sie przygotowac...w teorii :) W praktyce mozna. Robilam ich dla zabawy wiele. Po pewnym czasie rozpoznaje sie pewne zadania co pozwala na zaoszczedzenie czasu. Czasem jest tak, ze po zakonczeniu testu mozna poznac odpowiedz na pytanie ktore okazalo sie zbyt trudne. Wtedy w nastepnym tescie mozna juz rozwiazac podobne zadanie bo poznalo sie "sposob". Czlowiek przyzwyczaja sie do tych testow, uczy czego ma szukac. Przypuszczam, ze mozna skatalogowac najczesciej uzywane typy zadan i najlepsze, najszybsze sposoby na ich rozwiazywanie. Dotyczy to zarowno testow matematycznych jak i tych "neutralnych" - graficznych. Moze nie zrobi to z przecietnego czlowiekia geniusza, ale kilka punktow IQ mozna zyskac... > > Koniec koncow, moze nieprecyzyjnie ... do tego momentu wszystko jest ok:), ale czesc ponizej wraca do starej bajki z > poczatku naszej dyskusji:): > i intelektualnym. Uff! Dzielisz wlos na czworo albo moje trzy klasy szkoly podstawowej to za malo zeby nauczyc sie jezyka polskiego :) Piszac "na polu intelektualnym" mialam na mysli publicystyke i inne medrkowanie. Tak to sobie wykoncypowalam od slowa "intelektualista". Chodzilo tylko o...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,6670810,6670810,Kara_dla_holenderskiego_statku.html


Temat: Łybacka do kuratorów: Gdzie jest wasz nadzór?
O┼Ťwiadczenie Instytutu Bada┼ä Kompetencji Wyja┼Ťnienie Instytutu Bada┼ä Kompetencji w zwi─ůzku z pytaniami dyrektor├│w szk├│┼é dotycz─ůcymi stanowiska Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie organizowania przez prywatne firmy klas├│wek, sprawdzian├│w i konkurs├│w w szko┼éach 1. Rozporz─ůdzenie MEN z dnia 13 sierpnia 1999 roku w sprawie szczeg├│┼éowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego ...... nak┼éada na dyrektora szko┼éy obowi─ůzek mierzenia jako┼Ťci pracy szko┼éy, mi─Ödzy innymi poprzez: „badanie osi─ůgni─Ö─ç edukacyjnych uczni├│w” oraz „diagnozowanie wybranych obszar├│w pracy szko┼éy”, 2. Cytowane wy┼╝ej rozporz─ůdzenie nie wskazuje sposobu przeprowadzenia diagnoz i wyboru narz─Ödzi badawczych, 3. Dyrektor szko┼éy, zgodnie z koncepcj─ů zapisan─ů w statucie szko┼éy, mo┼╝e realizowa─ç cytowane rozporz─ůdzenie MEN na dwa sposoby: korzystaj─ůc z narz─Ödzi badawczych opracowanych przez swoich nauczycieli w celu okre┼Ťlenia poziomu osi─ůgni─Ö─ç uczni├│w, korzystaj─ůc z narz─Ödzi zewn─Ötrznych w celu por├│wnania poziomu osi─ůgni─Ö─ç swoich uczni├│w z poziomem pisz─ůcej populacji, 4. Instytut Bada┼ä Kompetencji przygotowuje narz─Ödzia zewn─Ötrzne do mierzenia jako┼Ťci pracy szko┼éy, 5. Instytut jako stowarzyszenie realizuje cele statutowe, mi─Ödzy innymi poprzez: „diagnozowanie osi─ůgni─Ö─ç ponadprzedmiotowych uczni├│w na ka┼╝dym etapie kszta┼écenia szko┼éy podstawowej i gimnazjum.” 6. Udzia┼é uczni├│w w badaniach kompetencji jest oparty na zasadzie dobrowolno┼Ťci i musi wynika─ç z przekonania rodzic├│w, nauczycieli i dyrektora szko┼éy o potrzebie diagnozowania osi─ůgni─Ö─ç uczni├│w, 7. Materia┼éy przekazywane po przeprowadzonym badaniu kompetencji szko┼éom s─ů ┼║r├│d┼éem dodatkowej informacji o mocnych i s┼éabych stronach uczni├│w, klas, szko┼éy na tle badanej populacji, 8. W ┼╝adnym z dokument├│w przekazywanych szko┼éom bior─ůcym udzia┼é w badaniach kompetencji Instytut nie zaleca przek┼éadania wynik├│w uzyskanych przez uczni├│w na ocen─Ö szkoln─ů czy dokonywania na ich podstawie klasyfikacji, co jest w ... szkolnego powierzy┼é prowadzenie zaj─Ö─ç w okre┼Ťlonej klasie z okre┼Ťlonego przedmiotu”, 9. Dla uczni├│w szk├│┼é podstawowych Instytut przygotowuje ponadprzedmiotowe testy kompetencji, a dla uczni├│w gimnazjum humanistyczne i matematyczno-przyrodnicze testy kompetencji – z za┼éo┼╝enia wi─Öc wyniki tych test├│w nie mog─ů by─ç przek┼éadane na oceny szkolne.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,427,4228779,4228779,Lybacka_do_kuratorow_Gdzie_jest_wasz_nadzor_.html


Temat: mamy z warszawy pom├│┼╝cie bo oszalej─Ö;)
Wydaje mi si─Ö, ┼╝e mylisz skutek z przyczyn─ů.... Powodem tego ┼╝e wymienione przez Ciebie szko┼éy pojawiaj─ů si─Ö jako rekomendowane, nie wynika z tego ze pisz─ůce mamy s─ů "nawiedzone", wynika on raczej z faktu, ┼╝e w obecnym kszta┼écie systemu rekrutacji do gimnazj├│w (przynajmniej w W-wie) s─ů to te szko┼éy kt├│re rekrutacje mog─ů prowadzi─ç oficjalnie. Tylko szko┼éy niepubliczne, a ze szk├│┼é publicznych szko┼éy z odzia┼éami dwuj─Özycznymi lub prowadzace klasy z innymi uzdolnieniami (sportowe, artystyczne itp)-mog─ů oficjalnie tak─ů rekrutacj─Ö prowadzi─ç. Skoro prowadz─ů rekrutacje, to kryterium przyj─Öcia to wyniki w nauce (+w przypadku szk├│┼é wymagaj─ůcych uzdolnie┼ä, test kompetencji tych uzdolnie┼ä)-skoro wyniki w nauce decyduj─ů o przyjeciu-to przyjmowane s─ů najlepsze dzieci-a skoro chodz─ů do szko┼éy dzieci najlepsze to szko┼éa osi─ůga bardzo dobre wyniki. No i to jest taka samonakr─Öcaj─ůca si─Ö spirala. Inne szko┼éy, czyli tzw gimnazja rejonowe, te┼╝ jako┼Ť przyjmuja dzieci spoza rejonu, ale jak ? To ju┼╝ jest jaka┼Ť magia i tak naprwd─Ö nie wiadomo. W zesz┼éym roku by┼é chyba taki przypadek ┼╝e jaka┼Ť szko┼éa tak p├│┼éoficjalnie wprowadzi┼éa jakie┼Ť zasady i rodzice zaskar┼╝yli to i ca┼éa ta rekrutacja zosta┼éa odwo┼éana, bo szkole publicznej poza wymienionymi przeze mnie jak wida─ç doboru ... A to moim zdaniem jest cholernie nieetyczne i niemoralne. Je┼Ťli kto┼Ť szuka lepszego ni┼╝ swoje w┼éasne gimnazjum, i chce to zrobi─ç oficjalnie to pozostaje mu wzi─Öcie pod uwag─Ö tych samych szk├│┼é ... !!! co by to by┼éo gdyby tak─ů segregacj─Ö poziom├│w szk├│┼é wprowadzi─ç u nas ??? chyba Ministra Edukacji zjedzono by na surowo...), i to nauczyciel ze szko┼éy podstawowej rekomenduje (a w praktyce wyznacza, bo bez rekomendacji trudno aspirowa─ç na wy┼╝szy poziom) do jakiego poziomu szko┼éy dziecko powinno aspirowa─ç. U nas te┼╝ co┼Ť takiego zachodzi, tylko to rodzice s─ů tymi "rekomenduj─ůcymi" i to oni ... De facto mi─Ödzy tymi "wybieraj─ůcymi sobie uczni├│w" szko┼éami a pozosta┼éymi powstaje jaka┼Ť niebotyczna przepa┼Ť─ç, pog┼é─Öbiaj─ůca si─Ö z roku na rok. (i tak dobrze ze cho─ç troch─Ö tych "lepszych" szk├│┼é jest, bo ... to ┼╝e system jest demokratyczny i przeznaczony dla wszystkich !!!! liceow, i to na takich samych jasnych i klarownych zsadach (zdajsie ze tylko klasa eksper ze Staszica ma inne regu┼éy)-powoduje to ... jest wedlug mnie uczciwe i dobre dla wszystkich. Moim zdaniem dobra szko┼éa jest dla dziecka wtedy je┼Ťli odpowiada dziecka poziomowi, mo┼╝liwo┼Ťciom, aspiracjom. Tylko je┼Ťli rekrutacja bedzie powszechna to bedzie mo┼╝na dobiera─ç szko┼ée do swojego poziomu. Niestety dopoki rekrutacja do gimnazj├│w nie b─Ödzie powszechna, i dop├│ki tylko promil gimnazj├│w b─Ödzie tak─ů rekrutacje prowadzi─ç to raczej tego rozziewu mi─Ödzy tymi topowymi gimnazjami a reszt─ů...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,427,84824215,84824215,mamy_z_warszawy_pomozcie_bo_oszaleje_.html




© Dziennik autostopowiczki design by e-nordstrom